Hoe verloopt een samenwerking?

1. Hoe starten we een samenwerking op? 

In een kennismakend gesprek (max 1uur) worden de taken besproken en bekijken we welke tools gebruikt of kunnen gebruikt worden. Op basis hiervan wordt dan een contract opgemaakt en ondertekend zodat de wederzijdse afspraken voor iedereen helder zijn.

Dit contract kan zowel voor bepaalde duur als onbepaalde duur afgesloten worden. In het laatste geval wordt het contract stopgezet zodra jij de services definitief opzegt.

Op deze manier ben jij als klant vrij om op een flexibele manier met mij samen te werken, wanneer, hoe lang en hoeveel je zelf wilt.

2. Kom je naar kantoor?

Ik kom graag tot bij jou, zo heb ik voeling met jouw bedrijf.
Let wel dit kan enkel vanaf opdracht voor 3 werkuren en binnen een straal van 20km.
Kleinere taken kunnen steeds opgenomen worden vanuit mijn home-office.

3. Hoeveel uren ben ik verplicht je in te huren?

Ik werk volledig op maat van jou en jouw noden.
Je kan me inzetten voor enkele uren of enkele weken.
Dit kan gaan van korte tijdelijke opdrachten (wanneer jouw administratieve medewerker even buiten strijd is of wanneer de workload even te veel wordt) en kleine terugkerende taakjes tot de volledige administratieve ontzorging van je bedrijf.

4. Wat is je tarief?

Ik werk aan een uurtarief.
Tarieven zijn afhankelijk van taken die opgenomen dienen te worden en de verplaatsing.

5. Doe je de boekhouding?

Ik ben geen boekhouder!
Al het voorbereidende werk tot en met het inboeken van leveranciersfacturen voor de boekhouder neem ik wel voor mijn rekening.

De verdere boekhoudkundige taken (zoals opmaak van de balans, jaarrekeningen, resultatenrekeningen en aangifte btw, ...) dienen door jouw boekhouder uitgevoerd te worden.
Ik raad klanten aan om steeds een boekhouder onder de arm te nemen.

6. Wat doe je niet?

Mijn sterktes liggen niet bij marketing, social media en sales.

Er zijn ook concreet activiteiten die niet onder mijn takenpakket vallen:

  • Cold calling: daar zijn callcentra voor of andere experten.
  • Telefoonpermanentie 7/7 en 24/24 uur: daar zijn gespecialiseerde bedrijven voor, zoals Axon.
  • social media marketing: hiervoor heb je speciale mediabureau's.
  • Grafisch ontwerp: daarvoor schakel je best een grafisch bureau in.
    Ik denk graag creatief mee over ontwikkeling en lay-out van (visite)kaartjes, folders en flyers, ... maar de volledige uitwerking laat je best aan professionals over.
    Indien je over het nodig beeld- en fotomateriaal beschikt help ik graag bij jouw webdesign. Zo kan ik kleine kleine taken overnemen zoals opmaken van eenvoudige webpagina's, blogartikels posten, foto's uploaden, je webshop aanpassen of updaten met nieuwe producten. 

7. Wat is jouw doel?

Ik geniet ervan om anderen te zien groeien.

Mijn doel is om jou te helpen door het optimaliseren van je administratieve processen in en rondom jouw bureau, zowel digitaal als op papier, zodat jij je vooral kan focussen op jouw business.
Ik kan een aanspreekpunt zijn voor klanten en leveranciers, een denktank voor je bedrijf en me ontfermen over (delen van) je communicatie.

Heb je nog vragen over mijn dienstverleningen?
Aarzel dan niet om contact op te nemen!

We Back-Up Your Back-Office